fredag, mars 20, 2009

Olika typer

Denna vecka har Däckson haft två typer av praktikanter. Dels den 15-årige tysta typen som gör det han blir tillsagd utan att säga flasklock, dels den 4½-åriga försigkomna typen som på eget initativ svarar i telefon när alla andra är upptagna. Vilken är att föredra?!?!

Förklaring: Veckans fyra första dagar bestod praktikanten av lillebror Ludwig som är en exemplarisk tonåring som bara säger ja, tack och amen. Den sista dagen var praktikanten Holger som vi valde att inte lämna till Änglagård eftersom det går magsjuka som en löpeld där och vi ska åka bort i helgen. När jag kom för att hämta Holger satt han med en telefonlur i handen och ropade på mig:
"Mamma, det är till dig!"
"Jaså......????" Vem ringer till mig på Däckson?
"Hallå?"
"Ja, hej, det här är från hitta.se...bla bla"
"eehh...ett ögonblick."

Holger berättade sedan att han varit lite blyg när han kom till Däckson:
"Min hjärna ville faktiskt leka med bilarna men det ville inte jag. Men efter en liten stund lyssnade jag på hjärnan."

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha. klockers !
jag kommer ihåg en gång när jag var liten o satt o knappade random nummer på telefonluren tills en tant svarade... då blev jag livrädd o ropade på pappa. / matilda