fredag, september 18, 2009

Nörd - nördigare - nördigast

Min dotter är, liksom jag, såld på alla lek- och musikprogram, såsom Allsång på Skansen, Lotta på Liseberg, Idol, Så ska det låta osv. Ikväll var det så Doobidoo som vi med nöje tittade på. Själv kände jag mig en aning gammal när jag klarade introt till Notknäckarna!!?! Tydligen har intresset för musikprogram funnits hela livet även när det bara fanns typ ett att välja på.

Åter till Clara. När tävlingsmomentet Sista minuten pågick dök det upp den ena kända artisten efter den andra. En del nya, andra inte fullt så nya. Döm om min förvåning när Clara vid en svart/vit artisbild skriker:
"Owe Törnkvist!!"
...och sedan börjar sjunga:
"Vi dansar rumba i Engelska parken. Vi har planterat en kaktus på marken..."

Undrar vad som imponerar mest, en 31-åring som kan introt till Notknäckarna, eller en 8-åring som kan Rumba i Engelska parken med Owe Törnkvist!?!

Inga kommentarer: