fredag, februari 24, 2006

Hjälp....min bebis är stor!!

Idag insåg jag att Holger också är på väg att bli stor. Han kom springandes och drog sig i blöjan och såg väldigt bekymrad ut samtidigt som han sa något, för mig obegripligt. Jag frågade om han ville sitta på pottan. Den har han bara provsuttit någon enstaka gång, innan han har badat, tidigare. Det tog en stund innan vi kom upp i badrummet och fick av allt och dessutom kändes blöjan varm som om den var nykissad. Jaja, tänkte jag, man kan ju inte lyckas på första försöket. Men se då hade jag fel. Han slog då till med att göra nr 2. När han reste sig var hela pottatn full....med bajs!!!
Clara utbrast:
"Det ser ju ut som en komocka!"
Holger var givetvis mycket nöjd med sitt verk även om hans mamma hade fördragit något fastare konsistens.

Inga kommentarer: