tisdag, november 21, 2006

Märklig dröm

Måste bara berätta vad jag drömde inatt. Det kan verkligen snurra till sig och bli jättekonstigt när man sover......zzzz

Jag stod på mammas glasaltan (fast jag trodde det var hemma hos mig) och plötsligt kom det en varg smygandes runt rutorna. Jag sprang och letade efter kameran. Då kommer slamsugaren och ska rensa våran dagvattenbrunn (på Kvarnåsen). Han kliver in i Zebrinas hundgård (stallgatan) med den tjocka slamsugningsslangen i famnen utan att ha sett vargen. Jag försöker skrika åt honom men han hör inte......men när vargen upptäcker honom och ska anfalla hoppar han åt sidan och slår igen hundgårdsgrinden......vargen är nu fångad.......!

Helt plötsligt är det 3 dm nysnö på gården och en bil står inkörd rakt genom staketet....liksom hängandes och gungande på underredet. Det sitter någon i bilen och jag och slamsugningsgubben ska springa dit och hjälpa personen i fråga. Det var en mycket förvirrad man som visade sig vara.........håll i er nu........BOSSE BILDOKTORN!!!

Jag vet inte vad som var läskigast, vargen eller Bosse Bildoktorn.

Får väl hoppas att det inte är en sanndröm......

1 kommentar:

Anonym sa...

Det verkade ju lite snurrigt alltsammans. Du har vä'l inte feber.
Mamma