lördag, maj 13, 2006

Försvunnen katt.....hittad katt!

Igår slog det mig att jag inte hade sett Sixten på några dagar. Det hade tydligen inte Tony heller. Jag har haft praktik den här veckan så jag har inte tänkt på att katten varit borta.....när man är hemma märker man det ju tydligare. Det har ju hänt förr att någon av katterna försvunnit och varit borta några dagar, men de har ju alltid kommit tillbaka. Den här gången hade det kunnat bli annorlunda.......

Tack och lov så fick jag ett infall att gå ut i gäststugan och titta. Där var det tomt.......trodde jag. När jag kom längst in fick jag se ett par vitt uppspärrade ögon som stirrade på mig bakom en gardin. Där satt han och tryckte. Han rörde inte på sig förren jag ropade på honom.

Han måste ha suttit därinnen i nästan en hel vecka....utan mat och vatten....!! Det var nog i måndags som Holger öppnade dörren till gäststugan och jag gick dit och stängde....utan att se efter om någon av katterna gått in.....

Förhoppningsvis lärde han sig något av det också, liksom jag!

Inga kommentarer: