söndag, maj 21, 2006

Vilken dag..........vilken vecka!!!

Gräsänka.....!!! Usch vad trist det låter och usch vad trist det är!
Självklart blev Holger sjuk samtidigt som Tony drog iväg till Mallorca. Vad gör man när man har jätteviktiga föreläsningar och grupparbeten att delta i? Ja, en hel del pusslande med barnvakter (Tack mamma och Matilda) blev det.

Så kom vi då till idag. Skulle fördriva förmiddagen i kyrkan på en familjegudstjänst hade jag tänkt. Det började inte så bra dock.
Först vid påklädningen imorse springer Holger naken in i Claras säng och.....kissar!
Sedan när kläderna är på står vi i badrummet och jag sätter upp Claras hår. Plötsligt börjar det lukta persika i hela badrummet. Jag vänder mig om och där står Holger och har pumpat ut halva tvålflaskan och gnuggat in i sitt hår!!
Efter en ordentlig ursköljning (det var inte helt lätt, löddrade som F A N) tog vi oss slutligen ned till frukostbordet. Där roade sonen sig med att dra undan glaset när jag stod och hällde i mjölk........mjölk överallt!!!

I kyrkan höll jag på att bli galen....Clara och Holger går snart inte att ha i samma rum....det retas och bråkas hela tiden!!
Sen har jag dessutom börjat tro att jag låter förskräckligt illa när jag sjunger. Varenda gång jag tog ton vid psalm-
sången började Holger stor-gråta ....... han blev helt tröstlös ....... så jag fick helt enkelt knipa igen.
Clara var iallafall med och sjöng en låt tillsammans med barnkören....hon var jätteduktig!

Tony kom heeeeeem! Vi längtar efter dig.......

Inga kommentarer: