onsdag, februari 14, 2007

En sjuk "skit"unge


Holger som var febrig när vi kom hem från kickoffen verkade piggna på sig på tisdagen. Vi hade Lingon&Blåbär-party som han var helt uppspelt över. Dessvärre var han sämre på onsdagen igen och på torsdagen hade han 40.0 i feber på morgonen. Vi fick träffa doktorn på eftermiddagen men de hittade inga andra fel än virus. På eftermiddagen gick dessutom febern ner. Fredagen var han feberfri och vi började pusta ut....men man ska inte ropa "hej" förrän man är över ån. Natt till lördag började han hosta och kräkas dessutom hade han haft diarré hela veckan när han hade feber. Matlusten är helt borta dessutom.

Det är sån fart "där bak" så vi har fått börja med blöja igen. Trots blöja har vi fått duscha minst en gång per natt då han ändå skitit ner hela sängen och sig själv....stackarn! Det satt långt inne att få på honom blöjan, han gick bara med på det om han fick ha kalsonger också. Det är ett evigt spring på toaletten. Nu ska vi träffa doktorn igen....få se vad de säger....puh!

Som grädde på moset har jag varit gräsänka i tre dagar eftersom det är Tonys årliga däcktestarvecka i Älvdalen. Skulle dessutom ha varit på närträff i Karlstad tisdag och onsdag den här veckan men det "sket" sig...ha ha ha!

Nu hoppas jag att någon tycker lite synd om mig...åtminstone för att jag tvingas titta på Blixten McQueen ca 3 ggr varje dag!!!

1 kommentar:

tilda sa...

jag har inte ens sett blixten mcqueen en endaste gång ! lite fuskigt faktiskt... för övrigt så äre gött att använda uttrycket "som grädden på moset" när det talas om rännsketa. haha.