söndag, mars 18, 2007

Ta-daaa

Ja...jag vet att det var länge sen, men jag har verkligen inte haft en lugn stund sedan...få se nu...före jul tror jag. Vad har hänt sedan sist då? Barnen är äntligen friska, Clara har fyllt 6 år och haft x antal kalas, jag är (nästan) ikapp med läsandet i skolan, vi har hunnit vara till Stockholm för att tapetsera vardagsrummet i Matilda och Henriks nya lägenhet, jag har dessutom varit i Karlstad på den årliga Gospelhelgen med Anki och Magnus Spångberg.

Denna helg har, även den, gått i 100 knyck. Igår var vi i Karlstad och shoppade och idag har Clara sjungit i kyrkan och sedan varit på simskola. I kyrkan var Holger lite småkrånglig så vi var lite irriterade på honom, då säger han:
"Mamma, jag vill åka hem och sova....så blir jag snäll när jag vaknar".
En stund senare sjöng vi en psalm, varpå Holger bröt ihop. När jag frågade varför han var ledsen sa han:
"Jag är ledsen för att jag inte kan den sången".
Det var ju inte precis den enda sången vi sjöng som han inte kunde men...

Inga kommentarer: