lördag, december 27, 2008

God Jul & Gott Nytt År

Julen kom och gick i är också. Denna gång firade vi här hemma hos oss. Det var kul. Vi var ca 20 personer och vi hade lite knytis. Alla hade dock lagat mat som om man skulle föda alla 20 på sin rätt...det jag vill säga är att det blev en hel del mat över och alla var stoppmätta. Själv hade jag passat på att prova en mängd nya bufférätter så jag var i högsta grad bidragande till överflödet av mat. Ja ja, gott var det i alla fall. Och trevligt! Tomten kom och klapparna delades ut. Barnen var helnöjda, särskilt Holger som varit lite orolig för om han skulle få några presenter eller inte.

En av barnens presenter var en veckas semester på Teneriffa. Vi åker imorgon och blir borta en vecka. Alltså är vi inte hemma på Nyårsafton. Skönt att inte behöva tänka på mat till dess!!

Jag önskar er Gott Nytt År om vi inte hörs innan 2009 tågat in...

2 kommentarer:

tilda sa...

jag var också nöjd med tillställningen ! :D

tilda sa...

ha en trevlig resa föresten ! :D
kram