söndag, december 14, 2008

Luciakaos

Äntligen var det dags för det stora luciafirandet i Bjurtjärns kyrka där Clara skulle vara med och sjunga. Clara var i kyrkan på genrep, Tony satt vid datorn och jag stod i duschen då Holger helt plötsligt ville peta öronen med tops.
- Nej, nej, nej, sa jag. Inte själv. Pappa får hjälpa dig.
Holger gick ner till Tony och kom sedan upp till mig i badrummet.
- Pappa sa att jag skulle hämta en pincett.
- ???....Varför då?
- Det hoppade in en legolampa i örat.
Efter ett misslyckat försök att plocka ut legot med pincetten försökte Tony med ett sugrör i kombination med dammsugaren (fråga mig inte hur). Slutligen var det bara att ringa jourvårdcentralen med ca en timme kvar till luciafirandet skulle börja.

Doktorn lyckade plocka ut legobiten (han hade övat på en liten flicka med en pärla i näsan innan)och Tony och Holger kom slutligen i tid till kyrkan. Jag hade dock kallat in Nicolina och mamma som vikarier för att Clara skulle slippa bli lika besviken som på onsdagen då Holger var sjuk och orsakade att jag var den enda anhöriga som kom och lyssnade på fritids luciafirande. Nu blev hon dock helnöjd eftersom vi slutligen fyllde en hel kyrkbänk. Tack mamma och Nicolina!!!

Holger var nöjd efter sitt doktorsbesök och konstaterade att han inte var rädd för doktorn (en man) var så snygg.

1 kommentar:

strinnholm sa...

apropå språkbruk, något som också verkar vara lite svårt är huruvida det ska heta "likadana skor som mig" eller "likadana skor som jag" :)
god jul, vi kanske ses en sväng ikväll, jag har lovat att köra ut din lillasyster.