tisdag, september 27, 2005

Firmaresa

Den här helgen gick årets firmaresa av stapeln. Barnen var hos mormor och vi fick i stort sett bara äta och dricka gott. Vi bodde i Nacka två nätter och var på Fredagen på Norra Brunn och tittade på stand-up, med bl a Pontus Enhörning. Där avslutade jag kvällen med att agera kurator till en av killarna vars far tog livet av sig när han var yngre och vars ena son har ADHD. Svårt att inte bry sig när en vuxen karl sitter och grinar och berättar sitt livs historia........

Lördagen tillbringades på en lunch-kryssning i skärgården och på kvällen såg vi Saturday Night Fever. Som vanligt på dessa resor är det hos "vissa" ett konstant alkoholintag, andra tar det mer lugnt. Jag hör väl till den senare kategorin men det beror väl mest på att jag inte är så förtjust i öl....Jag fick förövrigt ett knepigt samtal vid 23.30 på lördagkvällen när vi satt samlade och skulle äta en nattmacka. Det var min packade syster som promt ville att jag skulle sjunga en sång för henne. Och det var inte vilken sång som helst, utan "Hänger tuttarna på dej ner...." av Mora Träsk. Svårt att sjunga diskret i en telefon när alla sitter och stirrar på en.




Hur som helst var det ganska skönt att komma hem igen och få pussa på barnen (istället för en slemmig karltunga).

1 kommentar:

tilda sa...

hoho, jag hade totalt glömt bort att jag ringde dej i lördags! HAHA, sorry :P
sygg tröja på bilden btw;>
kram tilda