onsdag, januari 04, 2006

Inskolning

Nu är vi i full gång med inskolningen. Det funkar jättebra. Holger älskar att träffa alla barn och fröknar. Dessvärre är Holgers dagmamma sjuk, så det är de andra dagmammorna som vi träffar. De har dessutom ont om barn, så det är nästan bara vi och ett annat inskolningsbarn där. Ja ja, det ska nog gå bra ändå!

Inte nog med att vara bortlämnad hela dagarna, Holger måste ju lära sig att sova middag ute i barnvagnen. Det gjorde han visserligen när han var liten men nu har han ju vant sig vid sängen. Han vill ju dessutom fingra i sitt hår när han ska sova.....kan bli lite svårt med mössa och vantar. Vi testade hemma idag. Oj oj oj! Trots knytmössa tog det bara några sekunder...när jag tittade ut genom fönstret låg han helt nöjd och fingrade i håret, utan mössa och utan vantar. Jag tyckte nog att det var lite för kallt att ligga ute utan mössa. Fick knyta en ordentlig dubbelknut, vantarna kunde jag dock inte göra något åt, de åkte av. När han slutligen somnade fick jag lägga över en filt. Lite kall var han allt om händerna när han vaknade men jag tror inte han led av det.

Inga kommentarer: