onsdag, december 28, 2005

Det finns inga ursäkter.......

Jag blir så jävla förbannad på folk som inte klarar av att ta ANSVAR för sig själv. Speciellt när det inte bara handlar om en själv utan om en massa andra människor som räknar med en. Ja......du kan känna dig träffad! Det var ju dessutom inte första gången du bara uteblev från ett genrep...............

Men det som gör mig allra mest irriterad är att jag blir så påverkad av det. Jag blir verkligen arg och ledsen. Det är verkligen genant att stå och förklara var du håller hus inför alla människor som också räknat med dig. Helst skulle jag bara vilja rycka på axlarna och skita i det men det går inte. Men det är klart.....mellandagsrea med en kompis är väl förstås mycket viktigare än ett genrep inför en stor konsert man har övat inför i flera månader!!!

Jag tycker att det är hög tid att bevisa att du är vuxen och kan ta ansvar för dig själv, annars slutar omgivningen sakta men säkert att behandla dig som en. Varför ska andra ställa upp för dig när inte du gör det för andra?

Det ska bli intressant att se om du orkar bemöda dig med att dyka upp på konserten ikväll. Men det kanske inte spelar någon roll att halva släkten köpt biljetter för att få se dig sjunga!!!! Det är väl tur att jag också är med, så de kan känna sig säkra på att få lyssna på någon de känner i alla fall.................

Inga kommentarer: