lördag, december 17, 2005

Julhandel

Julhandeln är något av det värsta jag vet, mycket folk överallt för att inte tala om hur mycket bilar det är överallt. Vi brukar passa på att julhandla en vardag innan lön och barnbidrag. Ibland har det passat in när Clara är hos sin dagmamma.....så var inte fallet i år. Vi fick helt enkelt smussla och lirka för att hon inte skulle veta vad vi köpte till henne. En och annan vit lögn fick vi ju ta till. Hon ifrågasatte ingenting utan var helt på det klara med att vi skulle ha julklappar till alla andra barn. Sen delade vi oss så att Tony och Clara handlade julklappar till mig och jag och Holger handlade till Tony.

Inte förren vi satt i bilen på väg hem gick det upp för Clara att vi hade handlat till alla utom henne. Efter en lång dag i många affärer var det inte långt till sammanbrottet, hon var så ledsen. Jag kunde ju inte säga att vi hade handlat till henne också. Det var Clara själv som löste mitt dilemma genom att klura ut att det nog faktiskt är tomten som fixar hennes presenter. Vi handlade ju bara till alla vuxna, stora barn och små barn.....alla som är i Claras ålder får sina julklappar av tomten!!!!

Inga kommentarer: