torsdag, december 22, 2005

Gran Canaria

Jaha, då bär det av då.

Den 11 januari styr vi kosan mot sydligare breddgrader. Närmare bestämt Gran Canaria, Sunwing Resort Playa Inglés.
Claras första reaktion när vi sa att vi skulle åka till Spanien var:
"Nej, dit vill inte jag. Jag vill inte träffa nån tiger. Jag vill till Tyskland".


När jag visade henne bilder från havet undrade hon om hon kunde få ta med sig sina skridskor. Men när jag förklarat att det är sommar där och att hon kunde få ta med bad- och sommarkläder blev hon helt överväldigad. Och när jag sa att vi ska flyga i 5 timmar blev hon överförtjust:

"Kan vi ta med oss parasollet då?"
"Nej det kan vi nog låna där."
"Men vi måste väl ha tält med oss, så vi har nånstans att sova."
"Vi ska sova på hotell, i en vecka."
"Åhh wow, en HEL vecka, jippi!"

Inga kommentarer: