tisdag, december 06, 2005

Stackars syster

Tänk vilken syster jag har......Jag har ju i och för sig flera systrar men nu syftar jag på den äldsta. För det första är hon världens mest aktiva och tidsoptimistiska människa (vilket jag inte är). Det är ett jäkla drag på hennes speciellt när hon möter motstånd eller negativa vibbar då knycker hon på nacken och hela kroppen skriker, "det är klart att..."

Idag fick jag dock ett telefonsamtal från denna så, i vanliga fall, energiska människa. En ynklig stämma piper:

"Heeeeejhh, det är så synd om mig, jag håller nog på att döööö. Det är den där jävla migränen igen......................... Det är ju synd att det inte är en arm jag har ont i, då hade man ju kunnat amputera. Skulle jag göra det nu skulle det få bli i höjd med fotknölarna...........fast det skulle nog bara bli en fot förresten för den andra är så fuuuul."

Inga kommentarer: